خبرنگاران کاهش دید افقی در گردنههای لرستان

به گزارش مجله بای بلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: دید افقی در جاده های کوهستانی و گردنه های این استان به دلیل مه گرفتگی کاهش یافته است.

خبرنگاران کاهش دید افقی در گردنههای لرستان

عباس شرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بارندگی ها از شب گذشته به طور مستمر در استان ادامه دارد و برای امروز در تمامی محورهای ارتباطی لرستان بارش باران و گردنه رازان ریزش برف گزارش شده است.

وی گفت: هم اکنون با وجود بارش شدید باران، محورهای ارتباطی لرستان باز و تردد در آن برقرار است اما به دلیل لغزندگی سطح جاده، رانندگان باید احتیاط کنند و وسایل گرمایشی مناسب همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز روز گذشته با هدف پایش تصویری و رصد جاده های استان به ویژه در محورهای اصلی و شریانی به بهره برداری رسیده است و می توانیم هرلحظه آخرین شرایط را گزارش کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان همچنین گفت: 22 گردنه برفگیر در این استان وجود دارد که با توجه به شرایط کوهستانی و موقعیت جغرافیایی آنها راهداری حضور فعالی در این مناطق دارد.

شرفی افزود: از این تعداد، 14 گردنه به دلیل شرایط توپوگرافی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نیروهای راهدار بیشتری در آنجا مستقر می شود.

وی گفت: باتوجه به شروع فصل سرما، 326 راهدار در قالب 40 تیم و با 167 دستگاه ماشین آلات سبک سنگین و نیمه سنگین در جاده های لرستان مستقر هستند و محورهای آسیب دیده مانند خرم آباد - پلدختر با حساسیت بیشتری مدیریت می شود.

شرفی وی ادامه داد: 25 هزار تن شن و نمک امسال برای یخ زدایی جاده های استان استفاده خواهد شد.

طول راه های لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5351

به "خبرنگاران کاهش دید افقی در گردنههای لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش دید افقی در گردنههای لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید