کوالکام برای فروش تراشه به هواوی مجوز دریافت کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، اوایل این هفته، خبری از سوی یک منبع چینی منتشر شد مبنی بر اینکه کوالکام توانسته بالاخره برای فروش تراشه به هواوی مجوز دریافت کند. در ابتدا این خبر در حد یک شایعه بود اما روز گذشته شرکت کوالکام رسما آن را تایید کرد تا به تمام حدس های پیرامون آن انتها دهد.

کوالکام برای فروش تراشه به هواوی مجوز دریافت کرد

همانطور که می دانید، مدت زمان زیادی است که هواوی تحت تحریم شدید دولت آمریکا قرار گرفته. در ابتدا این تحریم ها صرفا نرم افزاری بود و باعث شد خدمات و سرویس های گوگل از گوشی های جدید هواوی کاملا حذف شوند. اما به مرور به سخت افزار نیز کشیده شد و تمام شرکت هایی که از فناوری های ایالات متحده در ساخت تراشه استفاده می کردند، برای تجارت با هواوی با مشکل روبرو شدند.

البته این مشکل دریافت مجوز از وزارت بازرگانی آمریکاست که بسیار در این زمینه سخت گیری می نماید. با این حال به نظر می رسد فعلا این وزارت کمی از موضع خود کوتاه آمده و اجازه فروش تراشه های 4G را به هواوی صادر نموده. هرچند پیش تر هم شنیده بودیم هواوی قادر به دریافت تراشه های 5G از شرکت های دیگر نیست.

  • فایننشال تایمز: فروش تراشه به شرکت هواوی امکان پذیر می گردد

اینکه کوالکام چه زمانی می تواند مجوز فروش تراشه های 5G به هواوی را از وزارت بازرگانی آمریکا دریافت کند معین نیست. اما غول چینی اعلام نموده تا زمانی که آمریکا اجازه دهد، این شرکت به همکاری خود با کوالکام ادامه خواهد داد و از این بابت مسئله ای ندارد.

اخیرا شنیده بودیم TSMC هم مجوز فروش تراشه به هواوی را از آمریکا دریافت نموده اما شرط عجیبی در آن وجود داشت. در این مجوز آمده بود که فقط تراشه های 28 نانومتری و بالاتر می توانند به هواوی ارسال شوند و نمونه های 16، 10، 7 و 5 نانومتری را شامل نمی گردد که خب عملا برای هواوی سودی نخواهد داشت.

هواوی طی سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی در زمینه ساحت و فروش گوشی های هوشمند داشته و زنجیره های تامین هم نمی خواهند چنین مشتری بزرگی را به همین راحتی از دست بدهند. بنابراین سخت در تلاشند تا بتوانند راهی برای تجارت با غول چینی پیدا نمایند که خب فعلا نتیجه بزرگی حاصل نشده و باید منتظر ماند و دید در آینده چه پیش خواهد آمد.

  • آیا ریاست جمهوری بایدن به معنای سرانجام مسائل هواوی است؟

منبع: GSMArena

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5037

به "کوالکام برای فروش تراشه به هواوی مجوز دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام برای فروش تراشه به هواوی مجوز دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید