کلنگ بزرگترین زورخانه استان مرکزی در اراک به زمین زده شد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، کلنگ عملیات بزرگترین زورخانه ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی شامگاه روز شنبه با حضور استاندار مرکزی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اراک به زمین زده شد.

کلنگ بزرگترین زورخانه استان مرکزی در اراک به زمین زده شد

سعید بیاتیان شهردار اراک در این آئین گفت: احداث زورخانه ای عظیم با استانداردهای بین المللی برای ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی در اراک یکی از اهداف و آرزوهای شهرداری بود که خوشبختانه این اتفاق با حمایت های اعضا در شورای اسلامی پنجم محقق شد.

شهردار اراک، گفت: عملیات پروژه احداث عظیمترین زورخانه ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان در اراک در آستانه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر توسط پهلوانان و قهرمانان واقعی یعنی رزمندگان، شروع شد و طبق قرارداد با پیمانکار مقرر شد در مدت 9 ماه این پروژه آماده بهره برداری گردد.

بیاتیان با اشاره به اینکه این زورخانه در خیابان دانشگاه روبروی درب اصلی استادیوم 5 هزار نفری شهدای پنجم مرداد واقع شده است و نهمین زورخانه شهر به شمار می رود، اضافه نمود: این زورخانه که به صورت مدرن و استاندارد احداث خواهد شد در آینده به یک مکان مناسب برای برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی تبدیل، و باعث پیشرفت این ورزش در استان خواهد شد.

شهردار اراک بیان نمود: این زورخانه در زمینی به مساحت 486 مترمربع در دو طبقه که طبقه همکف شامل صحن زورخانه به متراژ 206 متر مربع و ارتفاع 6.60 متر مربع دارای قسمت های اداری، نگهبانی، انبار، اتاق تأسیسات، سرویس های بهداشتی، رختکن به متراژ 140 متر مربع است.

وی ادامه داد: همچنین طبقه اول این زورخانه، نیز شامل دو سوئیت مجزا به متراژ 141 مربع است و اعتبار پیش بینی شده احداث زورخانه ورزش پهلوانی و زورخانه ای بالغ بر 39 میلیارد و 838 میلیون و 556 هزار و 464 ریال پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است ورزش های زورخانه ای نام دیگر ورزش های باستانی ایرانیان است و این ورزش یکی از قدیمی ترین ورزش های بدنسازی دنیا است.

آئین پهلوانی و ورزش زورخانه ای که قدمت و تاریخی کهن در کشور ما دارد در تاریخ 25 آبان 1389 برابر با 16 نوامبر 2010 در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران به ثبت دنیای رسید.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7383

به "کلنگ بزرگترین زورخانه استان مرکزی در اراک به زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ بزرگترین زورخانه استان مرکزی در اراک به زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید