کرونا در آمریکا 1.7 میلیون نفر را مبتلا کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، با افزایش شمار مبتلایان به بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در قاره آمریکا، انتشار ویروس افسار گسیخته کرونا در این قاره پهناور سریعتر از دیگر مناطق پیش می رود.

کرونا در آمریکا 1.7 میلیون نفر را مبتلا کرد

به گزارش روز شنبه خبرگزاری افه، سرعت بالای گسترش ویروس کرونا این هفته در قاره آمریکا به قدری بود که شمار مبتلایان در مجموع کشورهای این قاره به بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر رسید؛ شیوع افسار گسیخته ای که بر اساس هشدار سازمان بهداشت دنیای تا پیش از کشف واکسن، زندگی انسان را دستخوش تغییرات زیادی خواهد نمود.

ایالات متحده آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون و 322 هزار مورد ابتلا و افرون بر 78 هزار و 600 مورد فوتی نه تنها در صندلی نخستین کشور درگیر به ویروس کرونا در این قاره پهناور بلکه در هر دو بخش ابتلا و جان باخته، در صدر فهرست دنیای نیز واقع شده است.

به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ صبح شنبه تائید کرد که کتی میلر معاون مطبوعاتی مایک پنس معاون رئیس جمهوری این کشور به بیماری کووید- 19 مبتلا شده است. رسانه های آمریکایی همچنین خبر از ابتلای دستیار شخصی ایوانکا دختر ترامپ داده اند.

برزیل پس از ایالات متحده آمریکا در حالی با گسترش شدید بیماری همه گیر روبروست که مقام های این کشور از جمله ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل همیشه بر بی اهمیت جلوه دادن این بحران تاکید دارند؛ با این حال تا به امروز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور آمریکای لاتین به بیش از 146 هزار نفر رسیده و شمار جانباختگان نیز از 10 هزار نفر فراتر رفته است.

کانادا و پرو به ترتیب با بیش از 67 هزار و 58 هزار مورد ابتلا در رده های بعدی این فهرست قرار دارند.

گذشته از بحران بهداشتی، بحران مالی نیز بر اقتصاد کشورهای آمریکای لاتین سایه افکنده است تا جایی که اکوادور به دنبال شیوع ویروس کرونا و کاهش بهای نفت، زیان مضاعفی نسبت به سایر کشورها دیده است.

طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، فراوری ناخالص داخلی این کشور در سال 2020 میلادی به میزان 6.3 درصد کاهش می یابد؛ تا به امروز بیش از 28 هزار مورد ابتلا به کووید-19 در اکوادور به ثبت رسیده که بیش از یک هزار و 700 نفر از آنها جان باخته اند.

فرایند گسترش بیماری در بولیوی نیز مقام های این کشور را بر آن داشته تا با هدف تقویت ظرفیت پاسخگویی نظام سلامت و بازسازی سیستم خدمات رسانی بهداشت، 170 میلیون دلار وام از بانک دنیای دریافت کند؛ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بولیوی به بیش از 2 هزار و 200 نفر رسیده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2128

به "کرونا در آمریکا 1.7 میلیون نفر را مبتلا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آمریکا 1.7 میلیون نفر را مبتلا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید