چند سریال خفن که ندیدنش عمر را بر فنا می دهد (2)

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران: خیلی از این سریال ها را شاید دیده باشید، همه نامدار و شناخته شده هستند، اما اینجا جهت یادآوری گذاشته ایم بنا را هم بر گیرایی و جذابیت گذاشتیم، سریال هایی که اگر جهانشان را درک کنید، همتا ندارند.

چند سریال خفن که ندیدنش عمر را بر فنا می دهد (2)

پیکی بلایندرزPeaky Blinders

سریال پیکی بلایندرز به کارگردانی اتو باتهرست در سال 2013 ساخته شده است. این سریال محصول کشور انگلیس و در ژانر اکشن و گانگستری می باشد. در این سریال کیلین مورفی، سام نیل، هلن مک کروری، آنابل والیس به هنرمندی پرداخته اند.

داستان سریال

داستان سریال پیکی بلایندرز پس از انتها جنگ جهانی اول شروع می گردد؛ وقتی سه عضو خانواده از جنگ جهانی به خانه بازمی گردند. تام، جان و آرتور، سه برادری که پس از انتها جنگ پیش عمه شان زندگی می کنند. عمه پالی در کنار سایر اعضای خانواده پیکی بلایندرز یک باشگاه شرطبندی را مدیریت می کنند، اما درآمد اصلی آن ها از خلافکاری و جنایت های کوچک به دست می آید؛ بنابراین سه برادر خانواده که حالا کاری برای انجام دادن ندارند، تصمیم می گیرند کسب و کار خونین خانواده را وارد دوران جدیدی کنند.

پیکی بلایندرز این توانایی را دارد تا هر تماشاگری را جذب خود کند. تفاوتی نمی کند چه ژانری از دنیای تلویزیون و سینما را دوست دارید. پیکی بلایندرز با داستان های عاشقانه و شکست خورده وارد ژانر عاشقانه می گردد و سپس با صحنه های اکشن باورنکردنی به دنیای اکشن راه پیدا می کند. درام قدرتمند سریال در همه اپیزود ها خودش را نشان می دهد و هویت تاثیرگذار آن دوشادوش شخصیت های سریال حرکت می کند؛ بنابراین این تصور که پیکی بلایندرز صرفا یک موزیک ویدیوی خشن و جذاب است با امضای دقیق سریال که از فیلم نامه تا شخصیت پردازی را شامل می گردد، زیر سوال می رود.

بازی تاج و تختGame of Thrones

بازی تاج و تخت به انگلیسی (Game of Thrones) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف ودی. بی. وایس برای شبکه اچ بی او ساخته شده است.

داستان سریال

داستان سریال در سرزمین خیالی وستروس، در نزدیکی انتها یک تابستان 10 ساله اتفاق می افتد و چندین خط داستانی را دنبال می کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنی پادشاهی هفت اقلیم مربوط می گردد. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه ای از شمال را شرح می دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس گیری تاج و تخت است. این مجموعه از طریق شخصیت هایی مختلفی که در بر می گیرد، حول مسائلی، چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می گردد.

بدون شک یکی از مهمترین دلایل محبوبیت سریال حرکت بر خلاف جهت کلیشه های رایج داستانی و قهرمان پروری است. در تفکر رایج ساخت قهرمان و ضد قهرمان که در آثار تاریخی شکلی جدی تر به خود می گیرد به فضاسازی و سپس تعریف شخصیت ها و تقابل خیر و شر پرداخته می گردد و سعی می گردد بیننده همراه و پیگیر کننده داستان گردد، اما چیزی که در نهایت در همه این داستان ها مشترک است پیروزی نهایی خوبی بر بدی است (چون ذات انسان اینگونه است) که البته بیننده به خوبی این موضوع را می داند و چیزی که نمی داند این است که فیلم با چه پرداختی و چگونه می خواهد به این هدف برسد به همین خاطر به تماشای آن می پردازد و همین پرداخت های متفاوت نسبت به تقابل خیر و شر باعث می گردد این موضوع تکراری نشده و همیشه مخاطب خود را داشته باشد.

انتقاداتی که به سریال وارد شده است بیشتر به خاطر همان شجاعتش جهت نمایش اتفاقات تلخ و خشونت و فساد بوده است که البته برای آن توجیهی منطقی وجود دارد، زمانی که قصد نمایش واقعیات وجود دارد نمی توان واقعیت را سانسور کرد و یا قسمتی از آن را نشان داد در این صورت واقعیت گنگ و دو پهلو می گردد و در واقعی بودن آن شک و شبهه بوجود می آید و ممکن است هرکس برداشت متفاوتی از آن بکند مخصوصا در این سریال که سازندگان قصد داشته اند بیننده رویداد ها را واقعی حس کند البته در قسمت هایی زیاده روی هایی صورت گرفته که میشد آن ها را حذف کرد، اما در کل این ایراد به چارچوب محکم داستان خللی وارد نمی کند.

مجازات گر The Punisher

سریال مجازاتگر به کارگردانی استیو لایت فوت در سال 2017 ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می باشد. در این سریال جان برنثال، ابن ماس-بچراک، بن بارنز، امبر رز روا، دنیل وبر، پال کلاوس به هنرمندی پرداخته اند.

داستان سریال

سریال مجازاتگر (پانیشر) داستان فرانک کسل کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا است که بعد از قتل عام شدن خانواده اش توسط تبهکاران وارد دنیای آن ها شده و شروع به مجازات تبهکاران میکند و در شهر و بین آن ها به مجازات گر معروف می گردد.

سریال به شکل دلسوزانه ای رفتار دولت آمریکا را با کهنه سربازان مورد ملاحظه قرار می دهد؛ مردانی که آموزش دیده اند تا برای دفاع از کشور خود بکُشند، اما به جای آن به کشور های دیگر فرستاده می شوند تا برای دلایل سیاسی مبهم دست به کشتار بزنند. سپس به خانه پس فرستاده می شوند تا با ضربه های روحی و روانی خود به تنهای دست و پنجه نرم کنند. فرانک کسل نیز محصول چنین بدرفتاری سیستماتیکی است. سخت است که بازیگر بهتری از برنتال را برای ایفا این نقش تصور کنیم. کسی که به خوبی با سکوت تألم ناپذیر خود با مخاطب ارتباط برقرار می کند و رفتارش چه در زمانی که بشدت خشونت آمیز است چه زمانی که ملایم و لطیف است کاملاً متقاعد کننده است.

کماندارArrow

سریال ارو به کارگردانی گرگ برلانتی در سال 2012 ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می باشد. در این سریال استیون امل، کیتی کسیدی، کالین دونل، دیوید رمزی، ویلا هلند، پل بلکتورن، امیلی بت ریکاردز، کالتن هاینز، مانو بنت به هنرمندی پرداخته اند.

داستان سریال

سریال پر طرفدار ارو (Arrow) داستان اولیور کویین پسر مرد پولداری است که تصور میشد مرده است وقتی بعد از 5 سال زندگی در جزیره ای دور افتاده به خانه خود برمیگردد ابتدا قدرت های خود را که طی این سال ها کسب کرده پنهان می کند و خانواده و اطرافیان او همچنان به او به عنوان پسر پول دار و دست و پا چلفتی که همیشه میشناختند نگاه می کنند، ولی در یک شب به کمک دوست خودت قسمتی از شخصیتش آشکار می گردد و تلاش می کند مسائل و ایراد های جامعه را برطرف کرده و به عنوان یک ابر قهرمان شهر خود را به افتخار گذشته بازگرداند.

وایکینگ ها Vikings

سریال وایکینگ ها به کارگردانی مایکل هرست در سال 2013 ساخته شده است. این سریال محصول کشور کانادا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می باشد. در این سریال تراویس فیمل، کاترین وینیک، کلایو استندن، جسلین گیلسیگ، گوستاو اسکاشگورد، جرج بلگدن به هنرمندی پرداخته اند.

داستان سریال

سریال وایکینگ ها درباره سرگذشت کشاورزی به نام رگنار است که زندگی رعیتی دارد، اما خیلی زود تبدیل به وایکینگی می گردد که نامش لرزه بر تن پادشاهان کشور های همسایه می اندازد. همچنین ادامه این سریال درباره فتوحات پسران رگنار است که هرکدام رویکردی متفاوت در حکمرانی دارند.

سریال وایکینگ ها پر از جزییات تازه و همه فهم درباره آیین ها، آداب و رسوم و تاریخ دوره وایکینگ هاست. سریال جذابی که گرچه پس از دیدن یک قسمت آن دیگر نمی گردد از دیدنش دست کشید، اما فقط برای سرگرمی ساخته نشده و نکات تازه ای را درباره این قوم قدیمی برای مان بازگو می کند. قومی که به نوعی آخرین افراد در پذیرش مسیحیت در اروپا بودند و توانستند دو قرن بر این قاره وحشت بیافرینند.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: برترین ها
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4288

به "چند سریال خفن که ندیدنش عمر را بر فنا می دهد (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند سریال خفن که ندیدنش عمر را بر فنا می دهد (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید