هیدروکسی کلروکین در پیشگیری از کرونا بی تاثیر است

به گزارش مجله بای بلاگ، یک بررسی جدید نشان می دهد هیدروکسی کلروکین، داروی ضد مالاریای که دونالد ترامپ آن را تبلیغ می کرد، تاثیری در پیشگیری از بیماری کووید-19 ناشی از کرونا ندارد.

هیدروکسی کلروکین در پیشگیری از کرونا بی تاثیر است

به گزارش خبرنگاران به نقل از هلث دی نیوز این بررسی جدید در آمریکا از نوع کارآزمایی بالینی آینده نگر، تصادفی شده بود که استاندارد طلایی در پژوهش های پزشکی است.

نتایج این بررسی نشان داد که تاثیر هیدروکسی کلروکین در پیشگیری از کووید-19 بیشتر از دارونما نیست.

بدتر اینکه، 40 درصد افرادی که هیدروکسی کلروکین مصرف کرده بودند، دچار عارض جانبی مانند تهوع، دل آشوبه یا اسهال شدند. خوشبختانه در این بررسی عوارض جانبی وخیمی مانند مسائل قلبی رخ نداد. افزایش خطر اختلال های خطرناک ریتم قلب در بررسی های پیشین که در آن بیماران کووید-19 هیدروکسی کلروکین را برای درمان دریافت کرده بودند، گزارش شده است.

پژوهشگران در این کارآزمایی بیش از 800 نفر در آمریکا و کانادا را به طور اتفاقی به دو گروه دریافت کننده هیدروکسی کلروکین یا دارونما برای پنج روز تقسیم کردند. همه این افراد در تماس با افرادی قرار گرفته بودند که بیماری کووید-19داشتند.

در گروه هیدروکسی کلروکین 12 درصد افراد دچار کووید-19 شدند، در حالیکه در گروه دارونما این رقم 14 درصد بود. این تفاوت از لحاظ آماری قابل توجه نبود

پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا در آمریکا که این بررسی را انجام داده اند، می گویند هدفشان پاسخ به این پرسش بود که آیا هیدروکسی کلروکین می تواند نقشی در پیشگیری از بیماری کووید-19 داشته باشد و با توجه به یافته های شان پاسخ منفی است.

یافته های این بررسی در رژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

چندین بررسی دیگر که بر تاثیربخشی هیدروکسی کلروکین را در درمان کووید-19 متمرکز بوده اند، نیز نتوانسته اند سودمندی احتمالی این دارو را از این لحاظ نشان ندهند.

  • آیا هیدروکسی کلروکین از مبتلا شدن ترامپ به کرونا جلوگیری می کند؟

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2488

به "هیدروکسی کلروکین در پیشگیری از کرونا بی تاثیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیدروکسی کلروکین در پیشگیری از کرونا بی تاثیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید