مهلت یک ماهه به اتباع خارجی برای مراجعه به بانک ها

به گزارش مجله بای بلاگ، درحالی از صبح روز پنج شنبه، کارت بانکی تعدادی از مهاجرین افغان به دلیل عدم اعلام کد اتباع به بانک، مسدود شد که از بانک های عامل خبر رسیده که یک ماه دیگر به این مشتریان مهلت داده شده است.

مهلت یک ماهه به اتباع خارجی برای مراجعه به بانک ها

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، مسدود شدن کارت های بانکی مهاجرین افغانستانی از صبح روز پنج شنبه باعث شد تا جمعی از این افراد مقابل شعب بانکی تجمع نمایند و خواهان رسیدگی به شرایط حساب بانکی شان شوند.

بعضی از این افراد می گویند: بانک بدون اطلاع قبلی، کارت بانکی ما را باطل نموده است بی آنکه از قبل هشداری داده باشد! دغدغه اصلی این گروه شرایط امرار معاش بعد از باطل شدن کارت های بانکی شان است.

کسب اطلاع از شبکه بانکی درباره چرایی ابطال کارت های بانکی مهاجرین بیانگر آن است که از روز پنج شنبه بانک های صادرات و تجارت در راستای سیاست های مبارزه با پولشویی، مانع از تراکنش کارت هایی شده اند که اطلاعات صاحبان آن کارت ها نزد شعب کامل نیست.

آنطور که مسئولان بانکی می گویند: اطلاع رسانی در این خصوص از یک سال و نیم قبل شروع شده بود و بانک ها به مشتریان اتباع خارجی هشدار داده بودند که سریعتر نسبت به اعلام کد اتباع خود نزد شعب بانکی اقدام نمایند.

بعد از این اطلاع رسانی ها بیش از 80 درصد از مشتریان اتباع خارجی به شعب بانکی مراجعه نموده و کد اتباع خود را به بانک اعلام نموده اند ولی کارت بانکی 20 درصد باقی مانده که هنوز کد اتباع خود را به بانک اعلام ننموده اند در روز پنج شنبه غیرفعال شد.

البته ارائه خدمات بانکی به این افراد در شعب ادامه داشته ولی کارت بانکی آنها مسدود شده بود! اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم بیانگر آن است که بانک های عامل یک ماه دیگر به این گروه از مشتریان بانکی فرصت داده اند تا کد اتباع خود را به بانک اعلام نمایند و اگر بعد از این فرصت داده شده، اتباع خارجی کد اتباع خود را به بانک اعلام نکردند، کارت های بانکی آنها مجدداً غیرفعال خواهد شد.

->

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5946

به "مهلت یک ماهه به اتباع خارجی برای مراجعه به بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت یک ماهه به اتباع خارجی برای مراجعه به بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید