مرکز همایش های بین المللی اصفهان باید در صندلی ملی دیده گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/اصفهان سخنگوی وزارت امور خارجه و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه گفت: تحریم ها نباید مانع اجرای پروژه های عظیم و فاخری مانند سالن اجلاس بین المللی اصفهان باشد.

مرکز همایش های بین المللی اصفهان باید در صندلی ملی دیده گردد

سید عباس موسوی در بازدید از پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه باید برای بهره برداری این پروژه یاری کند، اظهار کرد: باید به اصفهان و ایران برای داشتن چنین پروژه ملی تبریک گفت، سالن اجلاس سران در تهران احداث شده، اما باید از زیرساخت ها در دیگر نقاط کشور هم استفاده کرد.

وی ادامه داد: پروژه فاخر مرکز همایش ها، بین المللی بودن اصفهان را تکمیل می نماید، بنابراین باید این پروژه در صندلی ملی دیده گردد و آن را وابسته به یک دولت یا زمان خاص ندانست.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سخنگوی وزارت امور خارجه توضیح داد: آنچه در این پروژه ملی مغفول مانده، حضور سرمایه گذار خارجی است.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز در جریان این بازدید، گفت: پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان بازوی خوبی برای وزارت خارجه محسوب می گردد.

ایمان حجتی اضافه نمود: این پروژه در موقعیت ویژه ای در حال احداث است به طوری که با بهره برداری حلقه حفاظتی شهر که در حال حاضر بخش هایی از آن کامل شده، فاصله این مرکز با فرودگاه بین المللی اصفهان، کمتر از هفت دقیقه است و با عبور از حلقه حفاظتی احتیاجی به ورود به داخل شهر هم نیست.

وی توضیح داد: این پروژه با بهره مندی از فضاهای چند منظوره امکان برگزاری رویدادها و همایش های مختلف را دارد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اعلام نمود: پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان (غیر از بخش تجاری و هتل) تا خاتمه سال مورد بهره برداری قرار می گیرد. آئین افتتاح و بهره برداری از این ابرپروژه ملی می تواند با برگزاری یک رویداد بین المللی در اصفهان همزمان باشد.

سالن اجلاس احتیاج به بهره بردار واقعی دارد

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان نیز با تشریح آخرین شرایط این پروژه، خبر از پیشرفت 85.16 درصدی این پروژه داد و گفت: تا به امروز برای احداث این پروژه بیش از 400 میلیارد تومان هزینه شده و احتیاج به بهره بردار واقعی دارد.

مهدی رضایی اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه مرکز همایش ها از تیرماه 90 شروع شد و در زمینی به وسعت 72 هکتار شامل سالن اصلی، سالن های چند منظوره، سینما، پارکینگ های اختصاصی، هتل پنج ستاره و یک مرکز تجاری در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در پروژه مرکز همایش ها، دو طبقه پارکینگ با سطح 22 هزار مترمربع با ظرفیت 800 خودرو پیش بینی شده است، اضافه نمود: اسکلت سالن اصلی و جانبی این مجموعه با استفاده از سازه های فولادی و دیوارهای آن به روش خشک و مقاوم در برابر حریق و رطوبت ساخته شده است.

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان با اشاره به سالن اصلی پروژه، گفت: ظرفیت این سالن با ظرفیت 2400 نفر طرح ریزی و سقف آن با الهام دریافت از معماری مسجد شیخ لطف الله احداث شده است. طرح شیشه های داخلی این فضا نیز با بهره گیری از هنر اساتید و با استفاده از مس و شیشه اجرا شده است. از دیگر اقدامات، اجرای نمای پروژه با استفاده از بتن الیافی توسط مهندسان پروژه بوده که به صورت تجاری به فراوری انبوه رسید است.

وی با بیان اینکه سالن چند منظوره پروژه مرکز همایش ها به صورت مسطح در مجاورت سالن اصلی قرار گرفته است، گفت: سالن سینما و آمفی تئاتر مجموعه با ظرفیت 564 نفر و مساحت 800 مترمربع یکی دیگر از سالن های جانبی است که با سیستم های پیشرفته طراحی شده است.

رضایی ادامه داد: سالن پذیرایی و چندمنظوره پروژه با مساحت دو هزار و 800 متر مربع یکی دیگر از سالن های جانبی برای پذیرایی از میهمانان با امکانات پیشرفته صوتی و تصویری است.

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان با اشاره به مسیرهای ارتباطی پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان، اظهار کرد: مسیرهای ارتباطی و دسترسی پروژه در سه سطح مختلف برای اتصال به سالن اصلی و سالن های جانبی طراحی شده است.

رضایی اعلام نمود: هتل پنج ستاره پروژه با زیربنای 65 هزار متر مربع در 12 طبقه پیش بینی شده و دارای فضاهایی مثل استخر، تالارهای پذیرایی، سالن دیدار و … خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرکز خرید پروژه در شش طبقه شامل فضای پارکینگ با گنجایش دو هزار خودرو، هایپر مارکت، فضای تفریحی و فضای بازی بچه ها خواهد بود، توضیح داد: هشت واحد ویلای سنتی هر کدام به مساحت 450 متر مربع برای اسکان میهمانان و محافظان آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان ادامه داد: این پروژه 32 هکتار فضای سبز دارد که بخش داخلی آن کاشت گیاهان و بخش خارجی جنگل کاری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در این پروژه 87 هزار و 500 متر خیابان سازی اجرا شده است، گفت: نیروگاه خورشیدی پروژه مرکز همایش ها با توان فراوری 500 کیلو وات در روز راه اندازی شده است.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3199

به "مرکز همایش های بین المللی اصفهان باید در صندلی ملی دیده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز همایش های بین المللی اصفهان باید در صندلی ملی دیده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید