محدودیتی برای فعالیت های گردشگری در خراسان رضوی وجود ندارد

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از فعالیت همه مشاغل و کسب وکارهای گردشگری و همچنین برگزاری تورها با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خبر داد.

محدودیتی برای فعالیت های گردشگری در خراسان رضوی وجود ندارد

میراث آریا: به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی خراسان رضوی، محمدصادق براتی روز 4 بهمن ماه 99 در بازدید از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و توریستی استان، گفت: به واسطه وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) و سفر میلیون ها زائر و توریست، محدودیت های سختگیرانه تری در ایام کرونایی در مشهد اجرا شد.

او با اشاره به تشکیل کارگروه توریستی ویژه ایام کرونایی در استانداری، ادامه داد: بسیاری از مسائل حوزه توریستی از طریق این کارگروه و در ستاد ملی کرونا مرتفع شد.با توجه به نامشخص بودن زمان پایان کرونا، سررسید بازپرداخت کتمامی هزینه های توریستی باید به حداقل سه ماه پس از پایان کرونا موکول شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، بیان نمود: تلاش می کنیم مسائل پیش آمده در حوزه توریستی سلامت، اخذ هزینه تجاری موقت برای شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی و توریستی با تعامل و ارتباط با وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حل و فصل شود.

او با اشاره به اهمیت نقش تشکل های حرفه ای توریستی در تسهیل فرآیندهای اجرایی و کاهش تصدی گری دولت، اظهار کرد: در راستای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به منظور کاهش بار دولت برای تقویت وظایف حاکمیتی در حوزه توریستی، خدمات و امور تصدی به بخش خصوصی واگذار شود.

در ابتدای این نشست اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی به بیان مسائل و مسائل در حوزه توریستی به خصوص مسائل ایجاد شده در ایام کرونا، ممنوعیت برگزاری تورها، عدم همراهی دانشگاه علوم پزشکی در مورد صدور گواهی نامه پذیرش بیماران خارجی، عدم همراهی بانک ها در پرداخت تسهیلات کرونایی و صدور بخشنامه از سوی مراجع قضایی مبنی بر رعایت موازین اخلاقی و پرهیز از اختلاط غیر شرعی در برگزاری تورهای توریستی پرداختند.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5962

به "محدودیتی برای فعالیت های گردشگری در خراسان رضوی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیتی برای فعالیت های گردشگری در خراسان رضوی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید