صنعت نفت با نوآوری شرکت های دانش بنیان روزآمد می شود

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه صنعت نفت با نوآوری شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها روزآمد می شود، گفت: باید درهای پژوهشگاه ها به روی جوانان خلاق و دانش آموخته گشوده باشد تا به آسانی بتوانند به کمک امکانات این مراکز برای تبدیل ایده هایشان به کسب و کار استفاده کنند.

صنعت نفت با نوآوری شرکت های دانش بنیان روزآمد می شود

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت بر ایجاد زمینه مناسب برای ورود نوآوری کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها به صنایع گوناگون تاکید کرد و گفت: پیوند زیست بوم نوآوری و کارآفرینی با صنایعی همچون نفت که پیشینه ای طولانی دارند، می تواند زمینه ساز تحول و روزآمدی این صنایع شود.

وی در ادامه و ادامه داد: نفت صنعتی است که هر روز با سیستم و فناوری های نو باید تجهیز شود، بنابراین رویه جدیدی که هم اکنون در پژوهش نفت انجام می شود برای توسعه و ارتقای فناوری در این صنعت راهگشا است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان بستری مناسب برای ارتقا و توسعه فناوری در این صنعت یاد کرد و گفت: شرکت هایی که از بستر پژوهشگاه بیرون می آیند می توانند درآمد قابل توجهی را به صنعت نفت تزریق کنند.

وی از پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان یکی از قدیمی ترین پژوهشگاه های کشور یاد کرد و اضافه نمود: پژوهشگاه صنعت نفت جایی است که باید میزبان نوآوری ها و خلاقیت های دانشگاهیان باشد. باید درهای این پژوهشگاه ها به روی جوانان خلاق و دانش آموخته گشوده باشد تا به آسانی بتوانند از امکاناتی که پژوهشگاه برای آنان فراهم کرده است، برای تبدیل ایده هایشان به کسب و کار استفاده کنند.

وی با بیان این که دولت آماده و همراه برای ایجاد زیرساخت های رونق چنین زیست بومی است ، اضافه نمود: دولت در زمینه ایجاد زیرساخت های پژوهش، سرمایه گذاری های بزرگی صورت داده و وقت آن رسیده است تا با نگرش و رویکردی تازه به پژوهش، بر بستر فرهنگ اقتصاد دانش بنیان، تحولاتی جدی رقم بخورد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری حوزه نفت را برخوردار از بازاری بزرگ دانست و گفت: این بازار جای توسعه بسیار دارد و جوانان با فعالیت های خود می توانند فروش چند صد میلیاردی داشته باشند. این بازار باید در اختیار کسب وکارهای دانش بنیان و استارتاپ ها که در رفع نیازهای فناورانه توانمند هستند قرار بگیرد. امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که بتوان با بهره مندی از فناوری های نو بتوان ارزش اضافه نموده لازم را ایجاد کرد.

اکوسیستم های نوآوری در کشور توسعه می یابد

در ادامه جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با بیان اینکه نسل نو فعالیت های علمی کشور توسعه اکوسیستم های نوآوری است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نهضت خوبی را در کشور ایجاد کرده و پس از اکوسیستم های آموزشی و پژوهشی، هم اکنون شاهد اکوسیستم های نوآوری در کشور هستیم که توسعه یافته است.

وی اضافه نمود: حاصل توسعه اکوسیستم نوآوری، شکل گیری فناوری های تاثیرگذار در صنعت به ویژه صنعت نفت کشور است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توفیقی شرح داد: راه اندازی مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت حلقه ای است از زنجیره تجاری سازی علم که پژوهشگاه صنعت نفت شرایطی را فراهم خواهد کرد تا جوان های خلاق و با استعداد پس از پشت سر گذاشتن مراحل آموزشی بتوانند در این فضا کار کنند و با تزریق فناوری جوابگوی تقاضای صنعت نفت باشند.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 102

به "صنعت نفت با نوآوری شرکت های دانش بنیان روزآمد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت نفت با نوآوری شرکت های دانش بنیان روزآمد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید