خبرنگاران شرکت شستا در ساخت راه خلخال - منجیل مشارکت می کند

به گزارش مجله بای بلاگ، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در تکمیل پروژه راه اصلی خلخال - منجیل مشارکت می کند.

خبرنگاران شرکت شستا در ساخت راه خلخال - منجیل مشارکت می کند

اکبر بهنامجو روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی شهرستان خلخال به خبرنگاران اضافه نمود: مقدمات مشارکت شرکت شستا برای ساخت بخشی از این راه اصلی آماده شده و در جلسه روز دوشنبه هفته آینده در تهران قرارداد ساخت 18 کیلومتر از این راستا و نیز حدفاصل روستای درو تا روستای قشلاق دیز واقع در بخش شاهرود خلخال در راستا فرعی جاده نهایی خواهد شد.

وی از تخصیص و تزریق 200 میلیارد ریال اعتبار جدید برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه خبر داد و اظهارداشت: با تخصیص اعتبار و پرداخت بخش بزرگی از طلب پیمانکار مجری، عملیات اجرایی این پروژه شتاب گرفته و ماشین آلات راه سازی در طول راستا افزایش خواهد یافت.

استاندار اردبیل تسریع در عملیات اجرایی پروژه راه اصلی خلخال - منجیل را یکی از مطالبات و خواسته های به حق مردم خلخال بویژه اهالی بخش شاهرود این شهرستان دانست و اضافه نمود: برغم محدودیت های اعتباری در دولت، اعتبارات منظور شده امسال برای این پروژه بخشی از مسائل مربوط به طلب پیمانکار و همچنین نیاز مالی آن را برطرف می سازد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: از مجموع 450 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه پیش از این 180 میلیارد ریال به این پروژه تخصیص یافته بود که با تخصیص 20 میلیارد ریال سقف اعتبارات تزریق شده به این طرح به 200 میلیارد ریال رسید.

محبوب حیدری با بیان اینکه قطعه ای از راه خلخال - منجیل که با عنوان پروژه راه سازی خلخال ـ کلور ـ درام تعریف شده در دست ساخت است، گفت: این جاده راستای مشترک بین 2 استان اردبیل و زنجان با طول 55 کیلومتر است که از این مسافت 37.5 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی درحوزه استحفاظی استان زنجان واقع می باشد.

وی تشریح کرد: در سال های گذشته 4.5 کیلومتر از حوزه استحفاظی استان زنجان به اردبیل واگذار شده و در حال حاضر 42 کیلومتر از راستا در حوزه های استحفاطی استان های اردبیل و زنجان اجرا می شود و پیشرفت فیزیکی راستا در حوزه اردبیل تا به امروز 30 درصد است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه نمود: در صورت بازگشایی این راستا 55 کیلومتری، جاده خلخال - منجیل بازگشایی و زمینه برای استفاده مردم جهت مسافرت فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده راستا خلخال ـ منجیل 90 کیلومتر از مسافت دسترسی خلخال به تهران را کاهش می دهد، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از محل اعتبارات استانی و از سال 87 با زیر پیمان رفتن 6 کیلومتر شروع و تا قبل از آن هیچ گونه عملیات اجرایی در آن صورت نگرفته بود.

وی همچنین با بیان اینکه از زمان شروع این پروژه تا به امروز 315 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اضافه نمود: سال گذشته 126 میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه اختصاص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهارداشت: راستای که در طول پروژه راه ارتباطی خلخال - منجیل با مشارکت شرکت شستا اجرا خواهد شد راستا فرعی آسفالت مابین روستاهای درو و قشلاق دیز در بخش شاهرود خلخال است که با اجرای آن عرض فعلی پنج متری راه به 12 متر ارتقا خواهد یافت.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5001

به "خبرنگاران شرکت شستا در ساخت راه خلخال - منجیل مشارکت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکت شستا در ساخت راه خلخال - منجیل مشارکت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید