خبرنگاران انتقاد لندن از تاخیر در برگزاری انتخابات هنگ کنگ

به گزارش مجله بای بلاگ، لندن - خبرنگاران - دولت انگلیس در ادامه دخالت در امور داخلی چین، تاخیر در انتخابات محلی هنگ کنگ را به باد انتقاد گرفت و توضیح داد که پکن باید درباره برگزاری هرچه سریع تر انتخابات در این منطقه، به ملت هنگ کنگ و جامعه جهانی اطمینان دهد.

خبرنگاران انتقاد لندن از تاخیر در برگزاری انتخابات هنگ کنگ

به گزارش بامداد شنبه خبرنگاران، یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اضافه نمود: برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه برای احترام به خودمختاری عالی هنگ کنگ و آزادی های تضمین شده در بیانیه مشترک چین و انگلیس لازم است.

وی عنوان نمود که پکن نباید از بحران کرونا برای تضعیف خودمختاری هنگ کنگ سوء استفاده کند.

انتخابات مجلس قانونگذاری منطقه ویژه اداری هنگ کنگ که برای شهریور امسال میلادی برنامه ریزی شده بود به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا به تعویق افتاد.

خانم کری لم رییس اجرایی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ روز آدینه خاطرنشان کرد این انتخابات با توجه به اهمیت کنترل شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ جان و سلامتی مردم، به مدت یک سال به تعویق افتاده است.

دولت مرکزی چین نیز به دنبال این تصمیم دولت محلی هنگ کنگ، با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که از تصمیم خانم لم به منظور حفظ سلامتی مردم و در چارچوب قانون و با توجه به شرایط واقعی منطقه حمایت خواهد نمود.

این بیانیه می افزاید که در مورد نحوه فعالیت این مجلس در سال پیش رو نیز از کمیته دائمی کنگره خلق چین خواسته است تا مطابق قانون تصمیم گیری کند.

کری لم رئیس اجرایی هنگ کنگ پیش از این هشدار داده بود که با جهش موارد ابتلا به کرونا در هنگ کنگ، سیستم بیمارستان های این شهر در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

در پی این شرایط، هنگ کنگ محدودیت های جدیدی را برای کنترل شیوع بیماری اعلام نموده است. محدودیت های جدید از شدیدترین نوع خود از زمان شیوع ویروس کرونا در این منطقه است. این محدودیت ها از سه روز گذشته آغاز شده و به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت.

اختلافات میان انگلیس و چین در ماه های اخیر بر اثر فشارهای دولت آمریکا بالا گرفته است. لندن، پکن را به نقض تعهداتش در مورد خودمختاری این منطقه متهم می نماید. چین نیز به لندن هشدار داده که ضمن احترام به حق حاکمیت پکن، در امور داخلی هنگ کنگ دخالت نکند.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3798

به "خبرنگاران انتقاد لندن از تاخیر در برگزاری انتخابات هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد لندن از تاخیر در برگزاری انتخابات هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید