خادم: پول برانکو بسیار کمتر از مربیان استقلال بود ، خطیر را نمی شناسم! ، دوست دارم به کشتی بازگردم

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون سابق حقوقی پارلمانی وزارت ورزش وجوانان گفت: بهترین شکل واگذاری استقلال و پرسپولیس از راه فرابورس است و واگذاری کامل آن ها به بخش حقوقی و حقیقی نه شدنی است و نه شرایطش فراهم است.

خادم: پول برانکو بسیار کمتر از مربیان استقلال بود ، خطیر را نمی شناسم! ، دوست دارم به کشتی بازگردم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، امیررضا خادم درباره ارزیابی اش از فرایند خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس، گفت: صحبت کردن من درباره این موضوع به جلساتی برمی گردد که در سال های 93 یا 94 برای واگذاری دو باشگاه به شکل قطعی و عملی برگزار گردید. در آن موقع تمام کارها را برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس انجام دادیم و در سه نوبت هم مزایده برگزار گردید. در نهایت آنچه سبب شد این بحث به خاتمه نرسد اهلیت خریداران دو باشگاه بود. استقلال که خریداری نداشت و صلاحیت افرادی که متقاضی خرید پرسپولیس بودند هم تائید نشد.

وی اضافه نمود: دولت هم به بحث ورود کرد و با توجه به اینکه در بحث فرهنگی اصل 44 سازوکار مشخصی برای نحوه واگذاری معین نشده بود این موضوع متوقف ماند. پس از گذشت 2-3 سال، از سال گذشته با همراهی نمایندگان محترم در مجلس قبلی مقرر شد فرآیند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس به وسیله بورس و فرابورس در سال 98 شروع گردد.

* واگذاری سرخابی ها به فرد حقیقی و حقوقی شدنی نیست

معاون حقوقی پارلمانی سابق وزارت ورزش و جوانان گفت: بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس باید در سال 98 به خاتمه می رسید اما اتفاقی رخ نداد و امیدواریم در امسال باشگاه ها واگذار شوند. فکر می کنم با رویکردی که دولت در حوزه بورس دارد و در صدد است شرکت های دولتی را وارد بورس کند، شرایط برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس فراهم است. به نظر من هم بهترین شکل واگذاری باشگاه ها هم همین راه است. واگذاری کامل دو باشگاه به یک نفر چه حقوقی و چه حقیقی نه شدنی است و نه شرایطش فراهم است.

خادم ادامه داد: شاید اقشاری مانند گروه های خودروسازی که شرایط اقتصادی و چارچوب مشخصی برای خصوصی سازی دارند بتوان به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار کرد اما امروز آنچه در بحث واگذاری سرخابی ها مطرح است همین بحث فرابورس است.

* قرار نبود مربی سرخابی ها باشم که احتیاج به تخصص در فوتبال باشد

وی درباره انتقادهایی که در زمان انتصابش به عنوان مسئول پیگیری خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در وزارت ورزش و جوانان مطرح شد، مطرح نمود: من قرار نبود دو باشگاه را مربیگری کنم تا احتیاجی به تخصص در فوتبال داشته باشم. بحث ما حوزه مدیریتی بود که این امر به صورت مستقیم در دو باشگاه انجام نمی شد و فقط می خواستیم شرایط را برای واگذاری آنها فراهم کنیم. به عنوان مسئول حقوقی وزارت ورزش و جوانان درست یا غلط این مسئولیت در اختیار من نهاده شد. آنچه می شد انجام داد را انجام دادیم. یک بحث درباره شرایط بهینه باشگاه ها بود، قبل از آن باشگاه ها همواره درگیر و گرفتار دولت ها بوده و به این نگاه می کردند که آیا دولت به آنها یاری اقتصادی می نماید یا خیر.

*عددهای رویایی برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ایجاد شد

رئیس اسبق فدراسیون کشتی اظهار داشت: مدیران باشگاه ها در تمام برنامه ها و مصاحبه هایشان درخواست می کردند دولت به آنها یاری کند. پس از فراهم کردن سازوکارهای لازم از سوی ما احتیاجی نبود دولت دست در جیبش نموده و به استقلال و پرسپولیس یاری اقتصادی کند بلکه خودشان توانستند اسپانسرهای قوی و خوبی را به دست آورند. عددهای رویایی از داخل خود باشگاه ها ایجاد شد به شکلی که در همان سال اول 30 میلیارد تومان برای استقلال و پرسپولیس درآمد به دست آمد.

* در 5 سالی که معاون پارلمانی وزارت ورزش بودم حالم خوب نبود

خادم درباره دلیل جدایی اش از وزارت ورزش و جوانان اضافه نمود: من سال گذشته برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی از وزارت ورزش جدا شدم. البته در 5 سالی که به عنوان معاون پارلمانی وزارتخانه فعالیت می کردم حالم خوب نبود. در حقیقت این کار را دوست نداشتم. هر چند زمانی که قصد جدایی داشتم معاونت پارلمانی ریاست جمهوری بسیار کوشش کرد این اتفاق نیفتد. زیرا حوزه معاونت پارلمانی وزارت ورزش جزو 2-3 حوزه برتر معاونت پارلمانی ریاست جمهوری است.

* روحیه من به کار پارلمانی نمی خورد

وی ادامه داد: کار پارلمانی شرایط و روحیه خاص خودش را می خواهد. روحیه من به این کار نمی خورد، شاید مهمترین دلیلی که سبب شد کار من به چشم بیاید حفظ احترام من از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بود. آنها کمتر اعتراض هایشان را به من منتقل می کردند و به نوعی حرمت سابقه ام را نگه می داشتند. نمایندگان مجلس باید جوابگوی مردم باشند اما وزارت ورزش هم انتظار دارد از سوی مجلس در کمترین فشار قرار گیرد. وسط این دو بخش قرار دریافت برای من راضی نماینده نبود.

* صلاحیت خریداران دو باشگاه به خاتمهی نرسید

معاون حقوقی پارلمانی سابق وزارت ورزش وجوانان درباره اینکه آیا بهتر نبود فرایند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس زودتر انجام گردد تا آنها گرفتار این همه بدهی نشوند، شرح داد:من یک سال مسئول پیگیر خصوصی سازی دو باشگاه بودم و ماحصل این مدت هم برگزاری مزایده بود. به نوعی می توان گفت تا ته موضوع را رفتیم و پس از آن باید سازمان خصوصی سازی مزایده را برگزار می کرد که این کار را هم انجام داد. دستگاه های امنیتی باید صلاحیت خریداران را تائید می کردند که این موضوع به خاتمهی نرسید.

* مدیریت باشگاه ها برای رفع کردن نگرانی مردم با بخش خصوصی رفع نمی گردد

خادم اضافه نمود: به صراحت می گویم هیچ بخش خصوصی نداریم که بتواند مدیریت دو باشگاه را بدون حاشیه انجام دهد.همین که باشگاه ها به وسیله بورس و فرابورس در اختیار مردم قرار گیرند، بهترین اتفاق است. اینکه بعضی ها می گویند اگر استقلال و پرسپولیس دست یک شخص به خصوصی بیفتد محتمل است این فرد حاشیه ساز گردد بحث امنیتی نیست اما مدیریت باشگا ه ها به شکلی که مردم حالشان خوب باشد و تنها نگران برد و باخت تیم محبوب شان باشند با بخش خصوصی رفع نمی گردد.

* به سرخابی ها پول زیادی تزریق شد اما مدیریت خوبی صورت نگرفت

وی توضیح داد: در زمانی که من مسئول پیگیری خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس بودم باتوجه به مسائل متعدد اقتصادی دو باشگاه بحث جذب اسپانسرینگ و تامین منابع اقتصادی سرخابی ها را حل کردم و از مدیران باشگاه انتظار می رفت با توجه به تامین این منابع مستحکم و قوی نه تنها بحث بدهی ها را حل نمایند بلکه سازوکاری هم برای ایجاد زیرساخت های لازم و ورود به رشته های دیگر ورزشی در نظر بگیرند. انتظار داشتیم استقلال و پرسپولیس به ویژه در بحث بانوان ورود نمایند و در واقع به عنوان یک باشگاه عمل نمایند نه به عنوان یک تیم. متاسفانه پول های زیادی به باشگاه ها رفت اما مدیریت خوبی صورت نگرفت.

* خطیر را نمی شناسم اما توفیقی را برای مسائل اقتصادی به استقلال اضافه کردیم

خادم درباره دلیل حضور پندار توفیقی و علی خطیر در باشگاه استقلال، گفت: من خطیر را نمی شناسم اما پندار توفیقی با نظر من به استقلال آمد. سال اولی که دو باشگاه از لحاظ اقتصادی تحت فشار بودند طبق مصوبه وزارتخانه و تائید شخص وزیر باید افرادی به باشگاه ها می آمدند که منابع اقتصادی خوبی را به استقلال و پرسپولیس تزریق می کردند. این کار از سوی چند نفر انجام شد که یکی از آن افراد پندار توفیقی بود.

* توفیقی را به استقلال آوردم اما در خصوص ادامه فعالیتش من تصمیم گیر نبودم

وی ادامه داد: پس از مدتی هیأت مدیره باشگاه از سوی مدیران وقت تغییر پیدا کرد و توفیقی هم به عنوان مشاور یا مدیر ادامه کار داد. این موضوع هم بر اساس ارتباط خودش با مدیران باشگاه ها و وزارتخانه بود.من تنها توفیقی را به استقلال آوردم اما در خصوص ادامه فعالیتش تصمیم گیرنده نبودم. جدا از پندار توفیقی فردی را داشتیم که مبلغی بیش از 10 میلیارد تومان را به باشگاه استقلال پرداخت کرد و تبعات آن را هم کشید. هیچ بهره ای هم نبرد و تنها به دلیل علاقه اش چنین یاریی کرد.

* شاید بعضی مدیران گرایش رنگی داشته باشند

معاون حقوقی پارلمانی سابق وزارت ورزش وجوانان درباره دلخوری طرفداران استقلال از وی به دلیل آمدن برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس شرح داد: طبیعی است ما از سوی طرفداران سرخابی ها به رنگی بودن متهم شویم. هر مدیری که در وزارت ورزش به عنوان صاحب استقلال و پرسپولیس کاری انجام می دهد خواسته یا ناخواسته با چنین مسائلی روبرو می گردد. اگر تیم ها ببرند یا ببازند چنین ذهنیتی ایجاد می گردد. اما واقعیت این است تنها بد و بیراه ها برای مدیر است.هر چند منکر نمی شوم شاید بعضی مدیران به یک تیم بیشتر علاقه داشته باشند و این موضوع چندان غیرطبیعی نیست. اما اینکه این موضوع در عملکردشان تاثیرگذار باشد احتیاج به آنالیز دارد.

* برای حضور برانکو هیات مدیره پرسپولیس را حمایت کردم و استقلالی ها گلایه کردند

خادم اضافه نمود: آمدن برانکو اتفاق خوبی بود و من هم هیأت مدیره پرسپولیس را حمایت کردم تا وی به ایران بیاید. البته استقلالی ها گلایه داشتند چرا وقتی برای پرسپولیس چنین مربی ای آمده برای این تیم نیامده است. شاید رقمی که آن موقع برای برانکو هزینه شده خیلی پایین تر از مبلغ قرارداد مربیان استقلال یا سایر مربیانی بود که به پرسپولیس آمدند. زمانی در استقلال بعضی علاقه مند بودند علیرضا منصوریان سرمربی این تیم گردد اما عملکرد وی خوب نبود و زیر سؤال رفت.

* بیرون آمدن فایل صوتی پروین و دایی در جلسه با من کار قشنگی نبود

وی درباره دلیل لو رفتن فایل صوتی علی دایی و علی پروین در جلسه با خودش بیان نمود: این حرکت قشنگ نبود زیرا پروین و دایی بزرگان ورزش ایران هستند و برای کشورمان افتخار آفرینی نموده اند. آن جلسه هم به قول معروف طلبگی بود و بحث های اجرایی و کاری انجام شد اما بیرون آمدن فایل صوتی از جلسه به هیچ وجه زیبا نبود. برای کسی هم که چنین کاری انجام داد تبعات خوبی نداشت. اینجوری هم گفتند فایل از سمت وزارت ورزش پخش شده است.

* شرایط فراهم گردد دوست دارم به کشتی بازگردم

دارنده دو مدال برنز المپیک درباره ارزیابی اش از شرایط این روزهای کشتی ایران، گفت: خودم علاقمند بودم در کشتی فعالیت کنم زیرا ریشه ما آنجاست و هر چه دارم از کشتی است. به تازگی هم به این فکر افتادم در باشگاهی به عنوان مربی به جوانان خدمت نموده و آنچه که یاد گرفتیم منتقل کنیم. وقتی هم رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی بود پیشنهادی عنوان کرد اما به دلیل مشغله ام چنین اتفاقی رخ نداد. اگر شرایط فراهم گردد دوست دارم به کشتی برگردم.

* آنهایی که به سرخابی ها یاری اقتصادی می نمایند می توانند سهامدار باشگاه ها شوند

خادم در برنامه تلویزیونی سلام صبح به خیر شبکه سه سیما تاکید نمود: واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس به وسیله فرابورس اتفاق خوبی است. بعضی ها به دلیل علاقه شان ماهیانه به استقلال و پرسپولیس یاری اقتصادی می کردند اما از حالا می توانند سهم خریده و سهامدار باشگاه ها شوند. خواهش می کنم از این جا به بعد مدیریت باشگاه قاعده مند گردد. باید مدیر خوبی به باشگاه ها بیاید که قوز بالای قوز نگردد. درست نیست وقتی مردم سهمی می خرند برایشان مسئله ای پیش بیاید.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3298

به "خادم: پول برانکو بسیار کمتر از مربیان استقلال بود ، خطیر را نمی شناسم! ، دوست دارم به کشتی بازگردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خادم: پول برانکو بسیار کمتر از مربیان استقلال بود ، خطیر را نمی شناسم! ، دوست دارم به کشتی بازگردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید