تخت روانچی: آمریکا تحت قطعنامه 2231 حقی برای اقدام علیه ایران ندارد

به گزارش مجله بای بلاگ، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ضمن مردود خواندن اظهارات همتای آمریکایی خود تأکید کرد که آمریکا تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت حق شروع هیچ اقدامی را برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران ندارد.

تخت روانچی: آمریکا تحت قطعنامه 2231 حقی برای اقدام علیه ایران ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز شنبه در پیغامی توئیتری اعلام کرد که آمریکا از برجام خارج شد و هیچ حقی برای استفاده از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران -که مهرماه امسال منقضی می شود- ندارد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پیغام توئیتری خود نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد معتقد است ایالات متحده از حق استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم ها تحت حمایت قطعنامه 2231 شورای امنیت، برخوردار است.

وی در ادامه تأکید کرد: این اشتباه است؛ آمریکا از زمانی که دونالد ترامپ مشارکت ایالات متحده در برجام را متوقف کرد، نمی تواند شرکت کننده این توافق باشد.

تخت روانچی در سرانجام اعلام کرد: آمریکا که ناقض قطعنامه است، حق ندارد هیچ اقدامی را تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد شروع کند.

کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز آدینه در یک نشست خبری مدعی شد هرکسی متن قطعنامه 2231 را بخواند می تواند بفهمد که آمریکا حق استفاده از مکانیسم ماشه را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران دارد.

این دیپلمات آمریکایی همچنین ادعا کرد پیش نویس قطعنامه خود را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که در مهرماه امسال به سرانجام می رسد را در اختیار آلمان، انگلیس و فرانسه گذاشته است و احتمال داد که برای روسیه و استونی هم ارسال نموده باشند.

.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2548

به "تخت روانچی: آمریکا تحت قطعنامه 2231 حقی برای اقدام علیه ایران ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی: آمریکا تحت قطعنامه 2231 حقی برای اقدام علیه ایران ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید