بالگرد نبوغ در مریخ با زمینی ها تماس گرفت

به گزارش مجله بای بلاگ، نبوغ اولین بالگردی که تا به امروز به جهان دیگری فرستاده شده است پس از طی هفت دقیقه وحشت که سوار بر مریخ نورد استقامت ناسا، در آن سیاره فرود آمد، اکنون فعال است و با ماموران کنترل روی زمین تماس برقرار کرده است.

بالگرد نبوغ در مریخ با زمینی ها تماس گرفت

ماموران کنترل ماموریت ناسا در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا اولین گزارش از شرایط بالگرد نبوغ را که در تاریخ 18 فوریه 2021 (30 بهمن 1399) به همراه مریخ نورد استقامت وارد مریخ شد، دریافت کردند.

سیگنالی که توسط یک مدارگرد ارسال شده نشان می دهد، این مریخ نورد و بالگرد که برای 30 تا 60 روز دیگر به آن متصل می ماند و همچنین ایستگاه پایه که دستگاهی برای ارتباط بین مریخ نورد و زمین است، مطابق انتظار کار می کنند.

تیم کانهم سرگروه ماموریت بالگرد نبوغ می گوید: ما به دنبال 2 موضوع مهم در داده های بودیم، میزان شارژ باتری های نبوغ و این که ایستگاه پایه به درستی کار کند و به گرم کن ها فرمان خاموش و روشن دهد تا قطعات الکترونیکی بالگرد نبوغ به درستی کار کنند. اکنون به نظر می رسد که هر دو آنها به درستی کار می کنند. با این گزارش مثبت ما فردا شارژ باتری ها را انجام می دهیم.

وی افزود: طمینان از شارژ باتری های نبوغ برای حفظ گرما و سایر فعالیت های این بالگرد موضوع مهمی است. باتری های این بالگرد پس از یک ساعت تا 30 درصد شارژ می شوند و چند روز بعد مجددا شارژ خواهند شد و برنامه ریزی شده تا این بالگرد به طور هفتگی در حالی که به مریخ نورد متصل است، شارژ شود.

نبوغ در حال حاضر شارژ خود را از استقامت دریافت می کند اما هنگامی که آغاز به کار کند از انرژی خورشیدی بهره خواهد برد. پس از جدا شدن نبوغ از استقامت، این بالگرد سفر 31 روزه اش را آغاز می کند و اگر بتواند اولین پروازش را با موفقیت طی کند بیش از 90 درصد هدف این برنامه را محقق کرده است و اگر با موفیت فرود بیاید تا چهار سفر دیگر نیز انجام خواهد داد.

موفقیت نبوغ در این ماموریت زمینه را برای ورود بالگردهای آینده به مریخ فراهم خواهد کرد و بررسی این سیاره سرخ از یک بعد دیگر آغاز خواهد شد. ،ایرنا

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6636

به "بالگرد نبوغ در مریخ با زمینی ها تماس گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالگرد نبوغ در مریخ با زمینی ها تماس گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید