ایران در بازار خیریه صوفیه حضور یافت

به گزارش مجله بای بلاگ، غرفه ایران در بازار خیریه بین المللی صوفیه چهارم دسامبر (14 آذرماه) روی بازدیدکنندگان گشوده شد.

ایران در بازار خیریه صوفیه حضور یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان، این نمایشگاه که هر سال با حضور نمایندگان سیاسی و فرهنگی کشورهای مختلف خارجی مقیم، موسسات بین المللی بلغارستان، در آستانه سال نو میلادی در صوفیه به مدت یک روز برگزار می گردد. رایزنی فرهنگی ایران با نمایش غذاهای متنوع سنتی ایرانی، صنایع دستی، کتب تاریخی، ادبی و گردشگری ایران در نمایشگاه بین المللی صوفیه حضور یافت.

در این بازار، بعضی کشورهای مختلف خارجی مقیم، اجناس متنوعی را از جمله صنایع دستی، لباس، غذا، شیرینی، کالاهای فرهنگی و موارد مختلف دیگر را به مردم عرضه می نمایند و به نوعی فرهنگ خود را در این رخداد به نمایش می گذارند. در این بازار همچنین موسیقی، پایکوبی سنتی، نمایش و رزش های رزمی و دیگر برنامه های هیجان آمیز نیز برگزار می گردد و درآمد حاصل از این بازار برای یاری به قشر نیازمند در بلغارستان اختصاص داده می گردد.

غرفه ایران در نمایشگاه و بازارچه بین المللی خیریه مورد توجه و بازدید سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف و تعدادی از نمایندگان و شخصیت ها در بلغارستان نهاده شد و محمدعلی کیانی - رایزن فرهنگی ایران - همراه همکاران رایزنی فرهنگی از مهمانان با غذاهای سنتی ایرانی پذیرایی کردند.

کیانی - رایزن فرهنگی ایران - درباره مشارکت رایزنی فرهنگی در این جشنواره، گفت: اهداف این جشنواره و چنین اقدام بشردوستانه ای از سوی نمایندگی های سیاسی و فرهنگی کشورهای خارجی مقیم بلغارستان، موجب خوشحالی بسیاری از نیازمندان در آستانه سال نو میلادی می گردد.

او ادامه داد: این جشنواره توسط موسسه بین المللی زنان دپیلماتیک بلغارستان و نمایشگاه بین المللی صوفیه هر سال برگزار می گردد و در آن محصولات سنتی، سوغات و همچنین غذاهای ملی، موسیقی و هنرهای سنتی با هدف یاری به نیازمندان، بی سرپرستان، درماندگان و معلولان ارائه می گردد. در این بازارچه بشردوستانه، نمایندگان بعضی سفارتخانه ها و نمایندگی های فرهنگی کشورهای مختلف مقیم بلغارستان از جمله ایران حضور داشته اند.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 991

به "ایران در بازار خیریه صوفیه حضور یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در بازار خیریه صوفیه حضور یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید