ایجاد دروازه ورودی تبریز از سمت شمالغرب

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی شهردار منطقه 6 تبریز، توسعه شهر از سمت شمالغرب را ضروری دانست و گفت: برنامه ویژه ای برای طراحی و ساخت نماد و المانی زیبا، به عنوان دروازه ورودی از سمت شمالغرب تبریز داریم.

ایجاد دروازه ورودی تبریز از سمت شمالغرب

حسین عالیباف در گفت وگو با خبرنگاران با تشریح برنامه های خود در شهرداری منطقه 6 تبریز، گفت: یکی از پروژه های مهم شهرداری منطقه، ورودی شهرک شهید صیاد شیرازی است که با توجه به ضرورت توسعه تبریز از سمت غرب، این پروژه را در اولویت برنامه های منطقه قرار داده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود شهرک های صنعتی و کارگاهی این منطقه که تا نزدیکی های صوفیان کشیده شده و نیروی انسانی زیادی در این منطقه مشغول به کار هستند، لازم است با توسعه سریع منطقه، نیاز مسکن این افراد تامین شود؛ بر این اساس با ایجاد شهرک هایی در این منطقه، مشکل هزینه و ترافیک و ... برطرف می شود.

شهردار منطقه 6 تبریز با اشاره به آغاز عملیات آسفالت ریزی ورودی شهرک صیاد شیرازی، گفت: آسفالت ریزی ورودی این شهرک پس از مذاکره با دو معارض، تا 10 روز آینده آماده بهره برداری می شود.

وی در خصوص دیگر کوی های صنعتی واقع در منطقه، بیان نمود: کوی های صنعتی جاده سنتو از جمله کوی صنعتگران پس از تملک چند ملک، جهت احداث خیابان های 24 متری ساماندهی می شود. همچنین با آزادسازی چندهکتاری در کوی صنعتگران، از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری خواهیم کرد.

وی به برنامه های خود برای ورودی شمالغرب تبریز نیز اشاره کرد و افزود: از نظر سیما منظر، برنامه های خاصی برای ورودی شمالغرب تبریز داریم که در پی عملیاتی کردن آنها هستیم.

عالیباف ادامه داد: معتقدم، ورودی ها و خروجی ها، شناسنامه یک شهر است، چراکه بعضی از میهمانان وارد داخل شهر نمی شوند و تنها ورودی و خروجی شهر را می بینند، بر این اساس لازم است که منظر این مبادی نیز زیبا باشد تا در ذهن میهمانان و گردشگران بماند.

وی از بهره برداری از سه پارک محله ای تا پایان سال جاری خبر داد و در خصوص کانال ایلی سو، گفت: پس از بازدید از این کانال، مقرر شد که رسوب گیری آن به زودی انجام شود تا از ورود زباله ها به داخل کانال از مبداء جلوگیری شود.

وی، از حذف تقاطع شهرک شهید بهشتی خبر داد و افزود: این تقاطع بسیار خطرناک بوده و پیش از این، چند تصادف منجر به فوت و جرح اتفاق افتاده است که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری بازدیدی از این تقاطع داشتیم و مقرر شد این تقاطع حذف و از زیرپلی که به سمت فرودگاه وجود دارد، یک دور برگردان ایجاد کنیم.

شهردار منطقه 6 تبریز، به انتقال شغل های مزاحم از ورودی شمالغرب به بیرون از شهر اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه شهرک مبل و خودرو، در نظر داریم تا شغل های مزاحم از جمله اوراقچی های ورودی شهر را به خارج از شهر ببریم که در این خصوص با سازمان میادین نیز مذاکراتی انجام داده ایم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: همچنین با همکاری سازمان حمل و نقل بار، مذاکراتی را در جهت ایجاد انبارها و باراندازهایی در خارج از شهر داشته ایم تا بر این اساس از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر جلوگیری کنیم.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4854

به "ایجاد دروازه ورودی تبریز از سمت شمالغرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد دروازه ورودی تبریز از سمت شمالغرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید