اعتراض به آگهی آئودی در رسانه های اجتماعی، خودروساز آلمانی معذرت خواست

به گزارش وبلاگ تصویر HD، منتقدان بر این باورند که تصویر این کودک با موز و در کنار خوردوی قرمز اسپورت محرک بوده و تهدید کننده زندگی بچه ها است.

اعتراض به آگهی آئودی در رسانه های اجتماعی، خودروساز آلمانی معذرت خواست

آئودی به دلیل نمایش یک آگهی که در آن دختر بچه ای در مقابل یک خودروی پرفورمنس موز می خورد، معذرت خواست. این آگهی و تبلیغ با سیل نقدها در توییتر روبرو شد.

به گزارش وبلاگ تصویر HD به نقل از فرانس 24، آئودی در توئیت معذرت خواهی خود نوشت: ما حرف شما شنیدیم واین مسئله را روشن خواهیم کرد. ما مراقب کوکان هستیم و به آنها اهمیت می دهیم.

آنها در پیغام خود اعلام کردند: ما از نمایش این تصویر زشت صمیمانه معذرت می خواهیم و آینده از آن استفاده نخواهیم کرد.

آگهی جدید آئودی با تصویر دختر بچه ای در حال خوردن موز در کنار خودروی اسپورت در رسانه های اجتماعی جنجال آفرین شد/ عکس: AudiOfficial/Twitter

منتقدان بر این باورند که تصویر این کودک با موز و در کنار خوردوی قرمز اسپورت محرک بوده و تهدید کننده زندگی بچه ها است.

بعضی نیز اشاره نموده اند که در این آگهی راننده قادر به دیدن دختری که به جلوپنجره خودرو تکیه داده نیست.

در شعار انگلیسی آئودی در بالای تصویر ظاهر می گردد؛ می خوانیم: بگذارید قلبتان سریع تر بزند- از هر جهت. این شعار نیز از دید منتقدان غلط و نادرست است.

خودروساز عظیم آلمان اعلام نموده که در خصوص چگونگی انتشار آگهی تحقیق می نماید.

فولکس واگن غول عظیم اتومبیل سازی آلمان و مالک شرکت آئودی نیز در ماه می امسال درگیر آشفته بازاری مشابه در رسانه های اجتماعی شد. در آگهی فولکسواگن یک جفت دست زنانه سفید یک مرد با پوست تیره را قبل از ورود به یک خودروی گلف فولکس واگن جابه جا می نماید و گاهی او را هول می دهد. (در این آگهی از جلوه های کامپیوتری و ویژه ساده استفاده شده است).

آگهی جنجال برانگیز شرکت فولکس واگن آلمان که از نگاه بسیاری از منتقدان نژادپرستانه به نظر می رسد

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

فولکس واگن سریعا این آگهی را از رسانه های اجتماعی خود حذف کرد و از پس جنجال های نژادپرستی اخیر در دنیا رسما معذرت خواهی کرد.

پس از مرگ جورج فلوید یک سیاه پوست آمریکایی در 25 می 2020 دنیا ماه ها شاهد اعتراضات متعدد و ادامه دار علیه نژادپرستی بود.

در آن موقع فولکس واگن ضمن معذرت خواهی انتشار آگهی را اشتباه و ناخوش آیند خواند.

آنالیز آئودی RS 4s روی وبسایت این شرکت نشان داد که خودروساز آلمانی این خودرو را به عنوان یک اتومبیل خانوادگی به بازار معرفی نموده است و شاید دختری کوچک در حال خوردن موز در کنار این خودرو دلیل انتشار این آگهی در فضای مجازی باشد.

منبع: عصر ایران

به "اعتراض به آگهی آئودی در رسانه های اجتماعی، خودروساز آلمانی معذرت خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض به آگهی آئودی در رسانه های اجتماعی، خودروساز آلمانی معذرت خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید