ابتلای گونه های مختلف جانوری به ویروس کرونا و احتمال انتقال توسط آن ها

به گزارش مجله بای بلاگ، طبق آنالیز محققان انگلیسی، حیوانات نیز به ویروس کووید19 مبتلا می شوند و احتمال انتقال ویروس توسط آن ها وجود دارد.

ابتلای گونه های مختلف جانوری به ویروس کرونا و احتمال انتقال توسط آن ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، طبق آنالیز های محققان و اطلاعات منتشر شده توسط آنها، گونه های مختلف جانوران نیز به ویروس کرونا مبتلا می شوند و احتمال انتقال از حیوانات نیز وجود دارد.

پایگاه خبری ایندیپندنت نوشت، پروفسور جوانا سانتینی و پروفسور سارا ادواردز، محققان کالج دانشگاهی لندن با نوشتن مقاله ای مشترک خواهان تحقیقات بیشتر درباره احتمال انتقال کووید 19 از انسان به حیوان و برعکس شدند.

این مقاله که در نشریه The Lancet Microbe منتشر شد به کشف اخیر اشاره می نماید که شاهد شناسایی این ویروس در میان گروهی از راسو ها در هلند بود؛ در این کشور انتقال ویروس کرونا از انسان به راسو ها باعث مرگ ده ها هزار راسو شد.

ظاهراً گربه های وحشی نیز که در این مناطق از هلند پرسه می زدند به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

نویسندگان مقاله گفتند مدارک تجربی نشان می دهد سارس-کوو-2 که ویروس عامل بیماری کووید 19 است می تواند گربه ها، سگ ها، میمون ها، موش ها و همستر ها را مبتلا سازد؛ آن ها افزودند باید توجه بیشتری هم به خرگوش ها، گوسفندان، بزها، گاو ها و اسب ها گردد چرا که تحقیقات نظری حاکی از آن است احتمال ابتلا میان این گونه ها نیز وجود دارد.

در این مقاله آمده که وقتی ویروس سارس-کوو-2 فرای دنیای انسان ها شیوع یابد، خیلی سخت می توان رد انتقال طبیعی آن میان گونه های جانوری را گرفت؛ چون بافت ژنتیکی شایع آن اساسا شبیه ویروس در بدن انسان است و متخصصان در حال حاضر تنها قادر به شناسایی انتقال آن در میان انسان ها هستند تا جلوی آن را بگیرند.

همچنین باید احتمال به وجود یک گونه ذخیره در نظر گرفته گردد؛ گونه ذخیره اشاره به موجود زنده ای دارد که میزبان برخی از ویروس ها است و ویروس در بدن آن ها زنده می ماند بدون آن که همواره باعث بروز بیماری در میزبان خود گردد.

نویسندگان مقاله گفتند، حیوانات خانگی که شرایط کافی برای عمل کردن به عنوان گونه ذخیره دارند؛ مانند سگ ها و گربه ها که با گزارش هایی که پیشتر به آن ها اشاره شد نیز در تطابق است.

پروفسور سانتینی در مصاحبه با پایگاه خبری press association گفت: ما باید راه کار های نظارتی به کار گیریم تا به ناگهان با شیوع گسترده این بیماری میان حیوانات روبرو نشویم؛ چرا که در آن صورت نه تنها تهدیدی علیه سلامت آن گونه حیوانی ایجاد نموده ایم، بلکه سلامت و جان انسان ها هم به خطر خواهد افتاد.

او ادامه داد: انتقال این ویروس در میان حیوانات اگر بدون نظارت و اطلاع ما اتفاق افتد ممکن است به مرحله ای بازگشت ناپذیر برسد که ممکن است موفقیت کوشش های فعلی برای محافظت از سلامت عمومی شهروندان را به مخاطره اندازد و امکان دارد انسان ها به طور دائم این ویروس را از حیوانات مبتلا بگیرند.

نظر این محققان بعد از آن بیان شد که بر مبنای تحقیق ماه گذشته در نشریه پزشکی new england اظهار شد که گربه ها به راحتی می توانند به سارس-کوو-2 مبتلا شوند و ممکن است ویروس را به سایر گربه ها هم منتقل نمایند.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2779

به "ابتلای گونه های مختلف جانوری به ویروس کرونا و احتمال انتقال توسط آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای گونه های مختلف جانوری به ویروس کرونا و احتمال انتقال توسط آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید