آیا روحانی و جهانگیری هم به کرونا مبتلا شده اند؟

به گزارش مجله بای بلاگ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ یک از اعضای هیئت دولت کرونا نگرفته اند و تمامی آن ها پای کار هستند.

آیا روحانی و جهانگیری هم به کرونا مبتلا شده اند؟

سرویس اخبار - وزیر راه و شهرسازی در برنامه ای رادیویی با بیان اینکه هیچ پرواز مسافری به کشور چین انجام نمی گردد، گفت: اگر پروازی به کشور چین از سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام می گردد تنها باری و لجستیکی بوده و تمامی این پرواز ها تحت نظارت سازمان بهداشت انجام می گردد.

او در پاسخ به این سؤال که گفته شده بعضی از اعضای هیئت دولت به ویروس کرونا مبتلا شدند، گفت: متأسفانه صحبت و شایعاتی در این خصوص مطرح شده است، اما تمامی اعضای هیئت دولت سالم و پای کار هستند.

اسلامی با بیان اینکه تنها زمانی که آقای حریرچی مبتلا به کرونا شد آقای رحمانی (وزیر صمت) به دلیل رزمنده شیمایی بودن ملاحظاتی را برای قرنطینه شدن در نظر گرفت، اما من خبر موثقی ندارم که ایشان به خاطر کرونا وارد قرنطینه شدن یا خیر؟

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و آقای روحانی هر دو سالم و پای کار هستند و روز آدینه دو تا سه مرتبه به وسیله تلفن تمامی امور را پیگیری می نمایند و با بنده هم به صورت مفصل تلفنی تمامی امور را پیگیری می نمایند.

اسلامی اضافه نمود: آقای روحانی همچنان پای کار هستند، ولی متأسفانه شایعاتی مطرح می گردد که نباید به آن ها توجه کرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره بسته شدن راه های کشور برای جلوگیری از تردد مسافران گفت: اینکه ستاد مدیریت مقابله با کرونا همیشه اعلام نموده است که تردد های غیر ضروری انجام نگردد به معنای آن است که راه، شریان حیاتی و اساسی ملت و کشور است و امکان بسته شدن کامل آن وجود ندارد.

او اضافه نمود: تردد های لجستیکی و جابه جایی افرادی از کشور که پشتیبان کشور هستند وجود دارد بنابراین امکان بسته شدن کامل آن وجود ندارد پس راه ها باز است، اما محدودیت هایی برای آن ها اعمال نموده ایم.

اسلامی اظهار کرد: در مبادی ورودی شهر ها کنترل و محدودیت هایی را ایجاد نموده ایم و در سامانه 141 هم به صورت الزام این موارد را مطرح نموده ایم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در 48 ساعت گذشته میزان تردد ها کاهش یافته است، اما باز هم مردم و مسافران باید از تردد های غیر ضروری خودداری نمایند.

اسلامی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته میزان تردد ها در شهر های شمالی کشور کاهش یافته است، گفت: میزان تردد در شهر گیلان نسبت به شرایط عادی کاهش یافته است و در 24 ساعت گذشته هم 9 درصد کاهش یافته است و همچنین در شهر مازندران هم شاهد کاهش 37 درصدی تردد ها بوده ایم.

او با اشاره به اینکه بعضی از تردد ها اجتناب ناپذیر بوده است، اضافه نمود: بسیاری از تردد ها برای جابه جایی کالا های روزمره و خرد ساکنان شهر ها و همچنین کالا های اساسی انجام می گردد و در صورتی که مانع این کار شویم شاهد گرانفروشی و ایجاد مسائل برای مردم خواهیم بود.

اسلامی تأکید کرد: بعضی از جابه جایی ها جزو اقدامات لجستیکی کشور است و ستاد ملی مبارزه با کرونا هم اعلام نموده است که نباید به زندگی مردم آسیب وارد کند و تردد های ضروری باید انجام گردد و ما باید سعی کنیم تا مردم خود از تردد های غیرضروری خودداری نمایند.

وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: افرادی که در شهر های شمالی کشور ویلا دارند در این ایام باید از تردد به شهر های شمالی خودداری نمایند چرا که مراکز درمانی در بسیاری از این شهر ها ظرفیت های زیادی برای پذیرش مسافران ندارد، بنابراین باید مردم خود فرهنگ متفاوتی را ثبت نمایند.

او اظهار کرد: سال جاری مردم باید در خانه ها بمانند و از سفر های غیرضروری به ویژه در ایام نوروز خودداری نمایند و ما باید سال جاری را به گونه ای متفاوت ثبت کنیم تا بتوانیم هرچه سریعتر زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

اسلامی اعلام کرد: کمیته اجتماعی و امنیتی به ریاست وزیر کشور تشکیل شده است تا با تدابیر و اقدامات لازم از تردد های غیرضروری مردم به ویژه در بعضی از شهر ها خودداری نمایند.

اسلامی در پاسخ به این سؤال که من اعلام نموده ام که پرواز چین عامل ورود به کشور این بوده است اضافه نمود: متأسفانه بعضی افراد و بعضی از رسانه هایی که خیرخواه مردم نیستند چنین اخبار کذبی را مطرح نموده اند.

او با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی عضو و زیرمجموعه ستاد مبارزه با کرونا است، اظهار کرد: از روز های ابتدایی که این ویروس در چین حضور مشاهده شد و هنوز ستاد مبارزه با کرونا تشکیل نشده بود، در 17 بهمن ماه جلسه اضطراری به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و در آن جلسه تصمیم گرفته شد که تمامی پرواز های مستقیم ایران به چین قطع گردد.

اسلامی اضافه نمود: دو ملاحظه در این پرواز ها در نظر گرفته شده بود که ابتدا ایرانیانی که در کشور چین هستند بازگردانده شوند و دوم دانشجویانی که در این کشور وجود دارند طبق تدابیر و تحت نظارت وزارت بهداشت بازگردانده شوند.

او اعلام کرد: تمامی پرواز ها تحت نظارت وزارت بهداشت انجام شد و حتی در داخل هواپیما هم بخشی برای قرنطینه لحاظ شد تا دانشجویان و مسافرانی که از کشور چین وارد این هواپیما شده اند مسئله ای برای ورود به ایران نداشته باشند، تمام این هواپیما ها، بدون مسافر به کشور چین پرواز کرد و ما حتی برای ارسال هواپیمای اختصاصی هم برای چین یک هفته منتظر دریافت مجوز بودیم.

او اضافه نمود: هیچ پرواز مستقیم مسافری به کشور چین صورت نگرفته و هیچ بلیتی هم فروخته نشده است. اگر موردی در این مورد زمینه ثبت شده است، باید اعلام گردد تا سازمان هواپیمایی با این شرکت هواپیمایی به شدت برخورد کند.

وزیر راه و شهرسازی شرح داد: هم اکنون پرواز هایی که انجام می گردد مربوط به پرواز های باری است. کالا های بهداشتی از کشور چین به ایران ارسال می گردد و تمامی این پرواز ها تحت نظارت وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: setare.com
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1386

به "آیا روحانی و جهانگیری هم به کرونا مبتلا شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا روحانی و جهانگیری هم به کرونا مبتلا شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید