شروع پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از هفته سوم اردیبهشت، کارفرمایان متقاضی وام ثبت نام نمایند

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون اشتغال وزیر کار از شروع پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارها و شرکت های آسیب دیده کرونا از هفته سوم اردیبهشت ماه اطلاع داد و گفت: کارفرمایان متقاضی تسهیلات باید درخواست خود را در سامانه کارا ثبت نمایند.

شروع پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از هفته سوم اردیبهشت، کارفرمایان متقاضی وام ثبت نام نمایند

به گزارش خبرنگاران، عیسی منصوری در برنامه گفت وگوی ویژه خبری اظهار کرد: با توجه به آنکه سیستم هم اکنون درگیر بحث وام های یک میلیون تومانی است، در تراکنش ها و دریافت و پرداختهای سیتسم بانکی با وقفه کوتاهی روبه رو خواهیم شد لذا از هفته سوم اردیبهشت ماه این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی به جزییات فرایند پرداخت وام اشاره نمود و گفت: بانکهای عامل تعیین شده اند که بخش قابل توجهی از بانکهای کشور را شامل می شوند. کارفرمایانی که تمایل داشته باشند از این تسهیلات استفاده نمایند باید در سامانه کارا ثبت نام نمایند. ما در سامانه کارا در کنار دو بخش اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر، بخش جدیدی به نام تسهیلات دوره کرونا تعریف نموده ایم که در فاز اول بر اساس داده هایی که در اختیار داریم به این نوع از کارفرمایان پیامک می دهیم و در صورت تأیید، متقاضیان و کارفرمایان مراحل ثبت نام خود را در سامانه کارا طی می نمایند و چنانچه مسئله ای نباشد، اطلاعات به بانک عامل ارسال و پرداخت صورت می گیرد.

منصوری با بیان اینکه افرادی که پیامک دریافت کنمد به سیستم بانکی معرفی خواهند شد، تاکید نمود: از هفته سوم اردیبهشت همه کارفرمایانی که از ویروس کرونا آسیب دیده اند و کسب و کارشان تعطیل شده یا کاهش فعالیت داشته اند می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار درباره تکلیف متقاضیانی که پیامک را دریافت ننموده اند هم گفت: برای آنها امکان مراوده متقابل فراهم شده تا اعلام نمایند که با وجود مشمول بودن، پیامکی به دستشان نرسیده است که در فاز بعد سامانه مجددا باز می گردد تا ثبت نام نمایند.

وی درباره نحوه بازپرداخت تسهیلات شرح داد: تا مهر ماه دوره تنفس اعلام شده و پس از آن به مدت 24 ماه فرصت بازپرداخت تسهیلات داده می گردد. البته کوشش شده زمان طولانی تری برای حفظ نیروی کار درنظر گرفته گردد تا کارفرما بتواند تا خاتمه سال بیمه نیروی کار را پرداخت کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در بخش دیگری از اظهارات خود، هدف دولت در اعطای تسهیلات به شرکت های آسیب دیده از کرونا را حفظ بنگاه ها و نیروهای شاغل در آنها مطرح کرد و گفت: در بسیاری از کشورها که به نوعی از کرونا آسیب دیده اند برنامه های حمایتی با هدف حفظ بنگاه بوده است منتها در این برنامه، تعداد شاغلان را مبنا قرار دادیم و شرط حفظ کارگران را مطرح نموده ایم به این دلیل که آمار دقیقی از گردش اقتصادی بنگاه ها نداریم.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداختی با نرخ سود 12 درصد خواهد بود و 11 رسته کسب و کار و صنوف خدماتی از جمله صنعت پوشاک، مبلمان و کیف و کفش را شامل می گردد. این تسهیلات برای بنگاه های یک نفره 12 میلیون تومان است که شامل 50 درصد هزینه دستمزد و 50 درصد هزینه سرمایه در گردش بنگاه است و برای بنگاه هایی که با الزام دولت تعطیل شده اند به ازای هر کارگر 16 میلیون تومان است تا نیروهای خود را حفظ نمایند.

منصوری اضافه کرد: همچنین وام های زیر 12 میلیون تومان با سفته، وام 12میلیون تا 48 میلیون تومان با سفته و ضامن، وام 50 تا 120 میلیون تومانی دو ضامن، وام تا 180 میلیون تومان 3 ضامن و بالاتر از این رقم مطابق روال عادی بانک ها طی می گردد.

وی گفت: بر اساس داده های دقیقی که به دست آمده یک میلیون و اندی بنگاه در کشور مشمول دریافت این این تسهیلات می شوند و اطلاع داریم که چه کارفرمایی با چه کد ملی و آدرسی انتخاب شده اند.

منصوری درعین حال از تمهیدات پیش بینی شده برای حمایت از معیشت دستفروشان، کارگران ساختمانی، مهدکودک ها و مراکز آموزشی اطلاع داد و گفت: برای این گروه تمهیداتی در نظر گرفته شده که جزییات آن به محض نهایی شدن اعلام می گردد ولی در صورتی که فرد فعالیتی که به آن اشتغال دارد ثبت نموده باشد مورد شناسایی و حمایت واقع می گردد و چنانچه عنوان شغلی در جایی ثبت نشده باشد دولت نمی تواند به آنها بپردازد.

معاون اشتغال وزیر کار در خصوص حمایت از دارندگان چک های برگشتی نیز گفت: برای این دسته افراد، امهال سه ماه در فاز اول اعلام شده و بانک مرکزی به همه بانک ها ابلاغ نموده است. در خصوص این تسهیلات ستاد مقابله با کرونا به بانک مرکزی تکلیف نموده که چک برگشتی و بدهی اقتصادیاتی را برای این دوره تعیین کنار بگذاریم.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1853

به "شروع پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از هفته سوم اردیبهشت، کارفرمایان متقاضی وام ثبت نام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از هفته سوم اردیبهشت، کارفرمایان متقاضی وام ثبت نام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید